برای ادامه تحصیل در دانشگاه فرهنگیان چه شرایطی را باید دارا باشیم؟

۱۲ بازديد

دانشگاه فرهنگیان هر ساله در مقطع کارشناسی پیوسته و در هر 5 گروه آزمایشی ( تجربی ، ریاضی ، انسانی ، هنر و زبان از طریق کنکور سراسری که توسط سازمان سنجش برگزار می شود ، دانشجو می پذیرد .

به دلیل تضمین شغلی فرد پذیرفته شده در این دانشگاه ، هر سال شاهد رقابت بالایی برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی بین داوطلبان کنکور سراسری هستیم . اما این سوال پیش می آید که چه کسانی می توانند در این دانشگاه تحصیل کنند ؟
تحصیل در شرایط لازم دانشگاه فرهنگیان عبارتند از : معدل ، تراز آزمون کتبی ، بومی بودن و موفقیت در مصاحبه علمی و معاینات پزشکی است . شاید با خواندن شرایط مذکور قبولی در این دانشگاه را کار آسانی تلقی کنید اما با توجه به اینکه شرایط سنی خاصی برای داوطلبان در نظر گرفته شده است ، نگرانی های زیادی برای داوطلبان ایجاد می شود . در ادامه این مقاله شرایط سنی دانشگاه  تربیت معلم برای کنکور ۱۴۰۰ ارائه شده است .

تو دی ماه سال 1390 ، همه مراکز تربیت معلم سراسر کشور با هم تجمیع شده و با عنوان دانشگاه فرهنگیان از سال 91 بطور رسمی شروع به پذیرش دانشجو تو رشته های مشخص برای تربیت معلم هایی آشنا با تموم مسائل درسی ، پرورشی ، تربیتی و روانشناسی کردن .

با توجه به نیاز روز افزون جامعه به دبیرانی لایق و شایسته و هم چنین شرایط خوبی که این دانشگاه ها چه تو زمان تحصیل و چه از نظر بازار کار دارن ، خیلی از دانش آموزا علاقمند به ادامه تحصیل تو این دانشگاه هستن . از جمله امکانات این دانشگاه شامل بیمه ، حقوق و … برای دانشجوها در حین تحصیل و داشتن بازار کار مشخص اشاره کرد .

به خاطر شرایط ویژه پذیرش دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۰ و همچنین تعداد متقاضیای زیادی که داره ،  تو این مقاله به معرفی دانشگاه فرهنگیان  گفتن شرایط و رشته های ارائه شده تو این دانشگاه پرداخته و سعی کردیم تموم سوالای شما رو جواب بدیم . پس همراهمون باشین !

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو در رشته‌های تحصیلی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی برای کنکور سال 1400 اعلام شد.

با توجه به اینکه پیش از این افزایش سن پذیرش در دانشگاه فرهنگیان از 22 سال به 24 سال اطلاع رسانی شده بود و این موضوع  در دفترچه انتخاب رشته کنکور 99 نیز ذکر شده بود اما مجدد برای کنکور سال 1400، سن پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی 22 سال اعلام شده است.

پاسخگویی دانشگاه فرهنگیان به این پرسش که چرا مجدد حداکثر سن ورود به دانشگاه فرهنگیان کاهش یافته است، باعث تنویر افکار عمومی و پاسخ به سوالات و ابهامات تعداد زیادی از داوطلبان کنکور خواهد شد.

در تصویر ذیل مشخص است که حداکثر سن پذیرش دانشگاه فرهنگیان در دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور 99، 24 سال اعلام شده بود.

شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی برای سال 1400 بدین شرح است:

با توجه به ماده واحده نحوه جذب منابع انسانی در مشاغل آموزشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش مصوب 27 آبان 99 شورای عالی انقلاب فرهنگی، پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی همانند سنوات قبل در صورت دریافت مجوزهای قانونی از مراجع ذیصلاح توسط وزارت آموزش و پرورش به صورت محدود و با رعایت تبصره‌های ذیل ماده واحده جذب صورت می‌پذیرد.

سایر شرایط پذیرش در دانشگاه فرهنگیان

سه شرط سنی ، معدل و بومی گزینی اصلی ترین شرایط دانشگاه فرهنگیان 1400 هستند که شما حتما باید برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان آن ها را دارا باشید. اما شرایط دیگری هم هستند که عبارتند از :

  • دارا بودن تابعیت ایرانی
  • اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون جمهوری اسلامی ایران
  • التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • عدم سو سابقه محکومیت جزایی و کیفری
  • داشتن سلامت کامل روانی و جسمانی از طریق معاینات پزشکی و انجام مصاحبه تخصصی
  • نداشتن اعتیاد به مواد مخدر ، دخانیات و الکل
  • برخورداری از اخلاق و رفتار نیکو و حسن شهرت متناسب با شان معلمی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.