مشکلات اپلیکیشن شاد فراتر از پشتیبانی شاد

تجربیات زندگی در فضای دیجیتال

مشکلات اپلیکیشن شاد فراتر از پشتیبانی شاد

۹۹ بازديد
همشهری آنلاین - فهیمه طباطبایی: خوشحالم این روزها یکی از متداول ترین کلمات کلیدی در آموزش عمومی در ایران است. این اپلیکیشن که در میان موج اول ویروس کرونا در ایران و در حالی که استارت آپ های مختلف در حال تهیه و ارائه پیشنهادات آموزش مدارس مجازی به وزارت آموزش و پرورش بودند پشتیبانی اپلیکیشن شاد ،  راه اندازی شد ، به عنوان یک پلت فرم اختصاصی آموزش مجازی در مدارس سراسر کشور ارائه شد. .

بهره برداری از این سکو به دلیل مشکلات مختلف به دوره 140-4 موکول شد و مسئولان وزارت آموزش و پرورش در تاریخ 4 سپتامبر ، طی مراسمی در اردوگاه شهید باهنر ، از نسخه جدید رونمایی کردند.

در مراسم افتتاحیه ، مقامات نسخه جدیدی را با نام "مدرسه من" در مجموعه ای از ویژگی ها شناسایی کردند که به گفته آنها ارتباط بین معلمان و دانش آموزان را تسهیل می کند. مانند ارتباطات دو طرفه زنده ، ارتباط صوتی زنده در داخل شبکه ، انجام آزمون آنلاین و خدمات مشق شب برای دانشجویان که به عنوان بخشی از ویژگی های این سیستم معرفی شده است.

به دنبال شروع سال تحصیلی جدید و انتقاد معلمان و دانش آموزان از نسخه خوشحال کننده جدید ، احراز هویت در شاد همشهری گزارشی با عنوان "ویترین خالی مبارک" را منتشر کرد. به دنبال این گزارش ، وزارت آموزش و پرورش خواستار پاسخگویی به انتقادات و بحث بیشتر درباره فعالیتهای سیستم شاد شد.

آنچه در زیر می آید نتیجه ساعتها گفتگو با سید حسن الحسینی ، مشاور وزیر آموزش و پرورش و مدیر شبکه آموزش دانش آموزان (شاد) در این وزارتخانه است. وی معتقد است هنگام بررسی شبکه شاد ، باید نیمه پر و خالی لیوان را در کنار هم نگاه کرد و فرصت های بیشتری را برای رفع برخی کاستی ها در نظر گرفت.

به دنبال شیوع کرونا در مارس 2017 و تعطیلی مدارس ، زمانی که قرار بود آموزش از راه دور جای آموزش حضوری را بگیرد ، ناگهان شبکه آموزش دانش آموزان یا "شاد" خود را به عنوان ارائه دهنده آموزش مجازی معرفی کرد. از کشور در ابتدا ، بسیاری از کاستی های این برنامه به طور گسترده ای قابل قبول بود. زیرا در هر صورت این روش آموزشی جدید بود و جای آزمون و خطا داشت اما قول داده شد که تا سال تحصیلی آینده این مشکلات به طور کامل برطرف شود و شاد بستری کامل و جامع برای آموزش مجازی در مدارس باشد. هفت ماه از این وعده ها می گذرد ، اما بخش قابل توجهی از کمبودهای خوشحال کننده همچنان وجود دارد و معلمان و دانش آموزان می گویند که ترجیح می دهند از سیستم عامل های دیگری مانند WhatsApp ، Telegram ، Skyrum و غیره استفاده کنند. پاسخ شما به این چیست؟

قصد دارم لیوان های نیمه پر و نیمه خالی را ببینم. بله ، اشکالاتی نیز وجود دارد ، اما آنقدرها که شما می گویید جدی نیستند. در حال حاضر ، حدود 11 میلیون و 200 هزار دانش آموز در این سیستم شناسایی شده اند و 9 میلیون و 200 هزار نفر از آنها از آموزش تعاملی شاد بهره مند می شوند. علاوه بر این ، حدود 640،000 معلم در این سیستم کار می کنند و حدود 113،000 مدرسه به آن متصل هستند.

بله ، من قبول دارم که بعضی از آنها فقط ارتباط هستند ، اما از طرف دیگر ، برخی از آنها با خوشحالی روند شکل گیری را آغاز کرده اند. ما با جمعیت 15 میلیون نفری طرف هستیم ، بنابراین طبیعی است که اگر مثلاً 2٪ یا 5٪ و حتی 10٪ آنها مشکلی داشته باشند ، جمعیت زیادی را تشکیل می دهند که به نظر می رسد صدای بلند و قائم دارند. در اعتراض به. اما هیچ کس نمی بیند که جمعیت زیادی از مشکلات بدون مشکل لذت می برند. گزارش از مدارس خاص یا غیردولتی و گفتن خوشبختی بی اثر نیست و درست نیست.

اما جامعه معلمان و دانش آموزانی که با همشهریان صحبت کرده اند فقط به مدارس خاص و غیر دولتی یا حتی به یک شهر محدود نمی شوند و اسناد ما به مدارس مختلف دولتی ، مناطق مختلف آموزش در شهرها و شهرها بر می گردد. در همین حال ، در فضای مجازی ، به ویژه در توییتر ، بسیاری از معلمان علیه کیفیت پایین شاد و ناکارآمدی آن به وزیر آموزش متوسل شده اند.

مشکلات شاد دلایل مختلفی دارد. اولین مورد عدم آموزش معلمان و کادر آموزشی در مدارس است. این مشکل ماست که مربوط به برنامه شاد نیست. بالاخره این وزارتخانه با مشکلاتش است. تاکنون این تمرینات سنتی بوده و اکنون نیز جدید هستند. فناوری خاصیت شفافیت دارد. مشکلاتی که در آموزش و پرورش پنهان و پنهان بود اکنون به شکلی جدید در حال ظهور است. به عنوان مثال ، سازماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش تا 6 نوامبر هر سال طول می کشد ، اکنون این سیستم مبتنی بر آموزش مجازی است و مشکلات آن آشکار شده است. به عنوان مثال ، اسنادی که یک پایگاه داده از مدارس ، دانش آموزان و معلمان است و یک زیرساخت خوشحال محسوب می شود ، هنوز تکمیل نشده است و طبیعی است که هرگونه نقص در سند

Vue js چیست؟

vue.js یا فریمورک ویو یک فریمورک برای زبان برنامه نویسی Javascript است . کاربرد بیشتر vue.js برای ایجاد رابط کاربری دلپذیرتر و راحت تر در وب سایت ها میباشد. بطوری که با استفاده از Vue.js میتوانید وب سایتی پیاده کنید که تک صفحه ای (اصطلاحا spa یا single page application )باشد .

تک صفحه بودن یک وب سایت باعث میشود که برای درخواست های کاربران در یک وب سایت ، نیاز به ریفرش نباشد یعنی کاربر وقتی از سایت شما استفاده میکنند این احساس را داشته باشد که یک اپلیکیشن دسکتاپ نصب کرده است یا یک برنامه رو موبایل خود اجرا کرده است .

توسعه اپلیکیشن های نرم افزاری یکی از محبوب ترین کسب و کارهایی است که هم در سطح فردی و هم در سطح سازمانی دنبال میشود. توسعه دهندگان برای راه اندازی برنامه های موفق، از ابزار و تکنیک های مختلف استفاده می کنند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.