آبرسانها را در چه مواقعی استفاده کنیم؟

تجربیات زندگی در فضای دیجیتال

آبرسانها را در چه مواقعی استفاده کنیم؟

۲۰ بازديد

خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که بیشتر مردم به آن دچار می شوند. اما برای برطرف کردن خشکی پوست راههای وجود دارد که هر کدام از ما از راهی استفاده می کنیم. بهترین و موثرترین راه استفاده از کرم آبرسان پوست و یا مرطوب کننده پوست است.

کرم آبرسان چیست؟

با افزایش سن و یا استفاده بیش از حد از شوینده های نامناسب گاهی پوست خشک و شکننده می شود. برای حل این مشکلات پوست متخصصان پوست کرم هایی را ساخته اند که رطوبت مورد نیاز پوست را از روی پوست و هوا گرفته و جذب پوست می کند و این کرمها بهترین آبرسانهای پوست فرانسوی هستند. . و مانع خشک شدن پوست می شوند. این کرم های آبرسان حاوی موادی از قبیل اسید هیالورونیک، گلیسیرین، آلوئه ورا، عسل، سدیم لاکتات و .. می باشند. کرم های آبرسان سبک هستند چون دارای مقدار بسیار کمی چربی هستند.

 

ضرورت آبرسانی به پوست

شاید برایتان جالب است که بدانید 30 درصد پوست از چربی و آب تشکیل شده است. با وجود این اگر پوست مقادیر زیاد چربی و رطوبت خود را از دست بدهد، خشک می شود و شادابی خود را از دست می دهد. بنابراین استفاده از محصولاتی که موجب حفظ رطوبت پوست می شود، لازم و ضروری است.

وظیفه کرم های آبرسان در مرحله اول این است که موجب تقویت پوست می شوند. در مراحل بعدتر، محصولات آبرسان به دلیل تحریک بافت های کلاژن ساز پوست از ایجاد چین و چروک پوست و پیری زودرس آن جلوگیری میکنند.

این محصولات مراقبتی به دلیل داشتن موادی همچون گلیسیرین، اسید لاکتیک، اسید هیالورونیک باعث جذب بیشتر آب در سلول های پوستی می شوند که نتیجه آن نرمی و لطافت پوست است. استفاده همزمان از کرم آبرسان و ماسک آبرسان پوست صورت توصیه می شود. استفاده این دو محصول با هم می تواند نتیجه بهترین بر روی پوست شما در جهت شاداب کردن و روشن کردن آن را داشته باشد.

یکی از معضلاتی که بیشتر افراد با آن درگیر هستند، خشکی پوست است. این اتفاق معمولاً با افزایش سن و پس از استفاده مکرر از محصولات آرایشی و شوینده‌های غیراستاندارد به وجود می‌آید. برای داشتن پوستی سالم و شاداب، نیاز است که این خشکی به نحوی برطرف یا از بروز آن جلوگیری شود. راه‌حلی که برای این موضوع وجود دارد، آبرسانی پوست می‌باشد. آبرسانی یکی از مراحل روتین روزانه پوست است که منجر به از بین رفتن خشکی پوست و حفظ طراوت آن می‌گردد. برای این منظور می‌توانید از یک کرم آبرسان مناسب و استاندارد استفاده نمایید. در این مقاله ازسایت پاسخ تو :  می‌خواهیم کمی درباره آبرسانی پوست، کرم آبرسان و ویژگی‌های آن صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

کرم آبرسان چیست و چه کاربردی دارد؟

آبرسانی مناسب و روزانه پوست منجر به صافی، شادابی و حفظ لطافت پوست می‌شود. این کار همچنین روشی برای جلوگیری از ایجاد چین‌وچروک‌ها و پیری زودرس نیز هست. افراد در هر سنی باید از آبرسانی مناسب پوست خود مطمئن باشند. می‌توانید آبرسانی را در مراکز درمانی، آرایشگاه‌ها یا خانه انجام بدهید. برای انجام این کار در خانه کافی است لوازم بهداشتی و مراقبتی پوست را به خوبی بشناسید و آن‌ها را تهیه کنید. یکی از این لوازم مراقبتی، کرم آبرسان است.

پوست به‌عنوان بیرونی‌ترین لایه بدن، در معرض آلودگی‌های متعددی قرار دارد که به‌شدت سلامت آن را به خطر می‌اندازد. این آلودگی‌ها آسیب‌های مختلفی ازجمله خشکی را به پوست وارد می‌کنند. برای جلوگیری از این آسیب‌ها، بهبود یا کنترل آن‌ها، بهترین راه آبرسانی پوست با استفاده از یک کرم آبرسان یا کرم مرطوب‌کننده خوب است. با این اقدام شما پوستی زیباتر و جوان‌تر خواهید داشت.

آبرسانی مناسب پوست، حالت پلاستیکی پوست را بهبود می‌بخشد و پس‌ازآن حس می‌کنید که پوستی انعطاف‌پذیرتر دارید؛ یعنی درواقع پوست حالت استاندارد خود را پس از آبرسانی پیدا می‌کند. کرم آبرسان یا مرطوب‌کننده‌ای را انتخاب کنید که بتواند به لایه‌های زیرین پوستتان نفوذ کرده و عمیقاً آن را تغذیه کند.برای آبرسانی صورت، باید یک‌لایه نازک روغن روی پوست ایجاد شود. این لایه‌ی روغنی ازآنجایی‌که با آب حل نمی‌شود، مولکول‌های آب را به دام می‌اندازد. این مولکول‌های آب در پوست جمع می-شوند و آن را هیدراته یا آبرسانی می‌کنند.

پایه کرم‌های آبرسان، همان‌طورکه حدس می‌زنید، آب است. این آب حاوی ترکیباتی می‌باشد که بتواند در پوست جمع شده و لایه‌های آن را هیدراته کند. ترکیبات دیگری که برای آبرسانی صورت در کرم‌ها وجود دارد، گلیسرین، اسیدلاکتیک، هیالورونیک اسید، لانولین، روغن آفتابگردان و روغن جوجوبا می‌باشند. این‌ها ph پوست را تنظیم کرده و سبب نرمی بیشتر آن می‌شوند.

آبرسان و مرطوب کننده؛ فرقشان چیست؟

از لحاظ علمی، واژه مرطوب کننده ۴ نوع محصول را دربر می‌گیرد:

  • امولینت‌ها (چربی‌ها و روغن‌ها) – Emollients
  • اسکوآلن (روغن) – Squalene
  • نم نگهدارها – Humectants
  • مسدود کننده‌ها – Occlusives

اما در جهان بازاریابی و در دنیایی که ما خرید می‌کنیم، معنای واژه‌ها تغییر کرده است. شرکت‌های تولید محصولات آرایشی و بهداشتی از واژه‌های آبرسان و مرطوب کننده در هر جا که دوست دارند استفاده می‌کنند.

با وجود این که استانداردی برای توضیح چیستی محصولات آبرسان و مرطوب کننده وجود ندارد، بیشتر برندهای آرایشی و بهداشتی سعی می‌کنند با استفاده از واژگان خاصی به شما بگویند که محصولشان از چه روشی برای حفظ رطوبت پوستتان استفاده می‌کند.

معمولاً روی محصولات مرطوب کننده و آبرسان یکی از موارد زیر را مشاهده می‌کنید:

  • مسدودکننده یا Occlusive که بیشتر روی محصولات مرطوب کننده (moisturizers) دیده می‌شود.
  • نم نگهدارها یا Humectant و آبرسان‌ها یا Hydrators

مرطوب کننده‌ها (Moisturizers) محصولات برپایه روغن هستند که عملکردی مسدود کننده دارند. در این محصولات از روغن‌های پالایشگاهی (مثل وازلین)، روغن‌های معدنی (مثل روغن بچه) و امولینت‌هایی مثل روغن‌های گیاهی استفاده می‌شود. موادی که گفتیم روی سطح پوست شما یک لایه‌ی مسدود کننده تشکیل می‌دهند و از خروج رطوبت و آب پوست جلوگیری می‌کنند. به این ترتیب پوست لطیف‌تر شده و دیرتر خشک می‌شود.

آبرسان‌ها (Hydrators) موادی هستند که در اصل خاصیت نم‌ نگهدارندگی (Humectant) دارند. موادی مانند گلیسیرین و هیالورونیک اسید که از آب را از هوا و پوست شما جذب کرده و نمی‌گذارند که از پوست خارج شود. هیالورونیک اسید می‌تواند تا ۱۰۰۰ برابر وزنش رطوبت جذب کند و بهترین ماده‌ی آبرسان یا نم ‌نگهدار محسوب می‌شود.

برای انتخاب بهترین آبرسان های پوست شناخت عملکرد انواع محصولات مرطوب کننده و آبرسان مهم است. همه‌ی ما یک هدف در استفاده از این محصولات داریم: جلوگیری از کم آب شدن پوست. ولی این نوع پوست ما است که تعیین می‌کند از کدام محصولات استفاده کنیم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.