مزوتراپی لاغری معرفی و روش های مختلف آن

تجربیات زندگی در فضای دیجیتال

مزوتراپی لاغری معرفی و روش های مختلف آن

۶۴ بازديد

بسیاری از ما دچار توده ها و برآمدگی هایی از چربی های بد شکل و یا سلولیت در بدن خود هستیم. در حال حاضر، یک راه حل برای این مشکل وجود دارد. در آب کردن چربی ها بوسیله مزوتراپی، چربی های موضعی و سلولیت به صورت موضعی مورد هدف قرار می گیرد. این روش نسبت به لیپوساکشن بسیار کم تهاجم می باشد و به آرامی بافت چربی را با استفاده از ترکیبات حلال چربی آب می کند. بدن به طور طبیعی پس مانده های چربی را در طی ۳ تا ۴ هفته دفع می کند.

 

جایگزینی برای لیپوساکشن

مزوتراپی لاغری در اصفهان در زمینه تناسب اندام به عنوان جایگزین مناسبی برای اعمال جراحی مثل لیپوساکشن می‌تواند به کار برود. با مزوتراپی می‌توان چربی شکم، چربی‌های موضعی کنار ران و پهلو و غبغب را از بین برد. با کشف دارویی که حل‌کننده چربی است محققان متوجه شدند با تزریق آن در بافت چربی، چربی حل می‌شود و از بین می‌رود ولی برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید دوزهای زیاد از این ماده استفاده شود که بالطبع عوارض زیادی به دنبال خواهد داشت بنابراین فقط در نواحی کوچک باید مصرف شود. معمولا افراد چاق به دنبال روش‌هایی آسان و بی‌زحمت برای کاهش وزن هستند. این روش تاثیر غیرمعقول و معجزه‌آسا برای کاهش وزن ندارد بلکه یک تاثیر منطقی و محدود دارد.

مساله بسیار مهم در کاهش وزن به روش مزوتراپی این است که بیمار باید شاخص توده بدنی (BMI) زیر ۳۰ داشته باشد تا بتواند از مزوتراپی در زمان چاقی موضعی استفاده کند چنانچه این عدد زیر ۲۵ باشد، یعنی فرد وزن طبیعی دارد و نیازی به رژیم غذایی ندارد و اگر این عدد بین ۲۵ و ۳۰ باشد بیمار باید در کنار رژیم غذایی از روش مزوتراپی استفاده کند.

 

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی تکنیکی است که شامل تزریق ویتامین، آنزیم، هورمون و عصاره گیاهان است و برای جوان سازی، سفت کردن شل شدگی های پوست و از بین بردن چربی بدن مورد استفاده قرار می گیرد.

برای اولین بار مایکل پیستور فرانسوی، روش مزوتراپی را در سال ۱۹۵۲ انداع کرد. این دارو اساسا برای تسکن درد استفاده می شده و در سال های اخیر طرفداران زیادی در آمریکا و بخش های مختلف دنیا پیدا کرده است.

امروزه مزوتراپی به منظور:

  • از بین بردن چربی از بخش های مختلف بدن مانند شکم، ران ها، باسن، پهلوها، پاها، بازوان و همچنین مزوتراپی صورت
  • کاهش سلولیت
  • محو کردن چروک ها و خطوط پیری
  • سفت کردن پوست های افتاده و شل شده
  • پیکرتراشی
  • روشن کننده تیرگی پوست
  • درمان آلوپسی یا طاسی منطقه ای سر (مزوتراپی مو)

انجام می گیرد. در این روش از سوزن های بسیار ظریف برای تزریق مواد مزوتراپی به لایه میانی پوست (مزودرم) استفاده می شود. در واقع هدف مزوتراپی، اصلاح مشکلات ریشه ای مانند گردش خون ضعیف و التهاب است که موجب آسیب های پوستی شده و حتما میبایست به بهترین دکتر پوست در تهران می شود.

در واقع هیچ قانون و استاندارد خاصی برای مواد تزریقی در مزوتراپی وجود ندارد و پزشکان محلول های مختلفی را با توجه به نیاز بیمار به کار می برند که شامل:

  • دارو های تجویزی مانند آنتی بیوتیک ها و باز کننده های عروق (وازودیلاتور)
  • هورمون هایی مانند کلسی تونین وتیروکسین
  • آنزیم هایی مانند کلاژن و هیالورونیداز
  • عصاره گیاهان
  • ویتامین ها و مواد معدنی

روشهای لاغری موضعی

روشها و تکنیکهای مختلفی برای لاغری موضعی وکاهش وزن استفاده می شوند که در ادامه مطلب به بررسی هر کدام از این روشها می پردازیم.

۱- کرایولیپولیز ( سرمادرمانی)

یکی از روشهای غیر جراحی برای لاغری و کاهش چربی موضعی Cryolipolysis  می باشد.  با تجه به عوارض روشهای تهاجمی تری مانند  لیپوساکشن،  کریولایپولیز را میتوان تکنیکی امیدوارکننده برای حذف چربی موضعی  به صورت غیر جراحی دانست. این روش از خنک سازی و انجماد چربیبرای کاهش وزن بدن استفاده می کند.

2- دستگاه کویتیشن آر اف (RF Cavitation)

این روش که به سونوگرافی لیپوساکشن  معروف است یک روش غیر تهاجمی برای کاهش چربی موضعی ، رفع چربی های شکم و کاهش سلولیت می باشد.

لیپوساکشن معمول ، از تیغ جراحی استفاده می کند و بالطبع عوارضی نیز بهمراه دارد در حالیکه روش کوییتیشن آراف ، از امواج اولتراسونیک بهره استفاده می کند. در این مکانیسم هیچ زخم و برشی وجود ندارد و زمان کمتری نیز صرف می شود.

۳- لیپولیز

آخرین روش برای حذف چربی های بدن لیزر لیپوساکشن می باشد. لیزر لیپوساکششن به سرعت چربی های انباشته را در هر جایی از بدن باشد ، از بین می برد و باعث محکم کردن پوست اطراف آن می شود. باید گفت که این لیزر لیپوساکشن متفاوت از لیزر موهای زائد است.

لیزر لیپوساکشن یا لیپولیز بصورت سرپایی و در کلینیک زیبایی انجام می شود و نیازی به بیهوشی عمومی ندارد. از این روش برای حذف چربی در مناطقی از بدن مانند چین و غبغب در زیر چانه،ران داخلی و بیرونی ،لب ها ،ساق پا ،بازو ،صورت (به استثنای اطراف چشم) ، پشت گردن استفاده می شود.

۴- دستگاه های ویبرو

انجام فعالیت های مناسب ورزشی ، از بهترین روشهای کاهش چربی و وزن است. نقطه ضعف این روش طولانی بودن زمان لازم برای نتیجه گیری می باشد.

استفاده از روش های لرزشی و ویبره برای تمرینات و کاهش وزن می تواند نتایج سریعتری بدست دهد.

تمرین با دستگاه ویبره به  تجزیه و رها شدن اسید لاکتیک در عضلات کمک می کند که سبب دستیابی به نتایج سریعتر می شود.

از دیگرمزایای دستگاه های ویبره ، افزایش سطح سروتونین است. ترشح سرتونین توسط سبب احساسات شادی و سلامتی می شود. بنابراین، هرچه بیشتراز ارتعاش دستگاه های ویبره استفاده کنید، مغز شما احساس شادی و سلامتی بیشتری ترشح خواهد نمود.

۵- لاغری موضعی شکم با ماساژ

از ماساژ دادن نیز برای کاهش و از بین بردن چربی های بدن استفاده می شود. تمرکز این روش بیشتر در محل انباشت چربی می شود.

۶- لاغری موضعی با دستگاه لیزر استرابری

لیزر استرابری از نوعی لیزر کم قدرت برای از بین بردن چربی بهره می گیرد. این روش غیر جراحی و غیر تهاجمی است و  ناراحتی و مشکلی به وجود نمی آورد.

۷- مزوتراپی

مناطقی از بدن که با رژیم لاغری سنگین ازبین نمی رود با روشی تحت عنوان لاغری موضعی با مزوتراپی  که جدیدترین روش لاغری است از بین خواهند رفت. این متد اخیرا طرفداران قابل توجی پیدا کرده است. می‌توان گفت مزوتراپی آخرین روشی است که برای لاغری موضعی ارئه شده است.

مزوتراپی شامل تزریق مقادیر میکروسکوپی انواع داروها، عصاره انواع گیاهان مختلف، داروهای هومیوپاتی و  انواع ویتامین ها در مزودرم است که لایه ای از چربی و بافت زیر پوست شما است. وقتی دارو تزریق می شود سلولهای چربی را تجزیه می کنند،و در نهایت به صورت مواد زائد از بدن خارج می شوند. فرمول استانداردی برای مواد تزریق شده در مزوتراپی لاغری وجود ندارد.

تأثیر دمنوش های لاغری شکم و پهلو بر بدن

برخی مواد خوراکی به واسطه آنتی اکسیدان های موجود چربی ها، بافت مرده و بافت انباشته شده را از بین میبرند. حال زمانی که از این خوراکی ها دمنوش تهیه کنید خواص آن چند برابر میشود و موجب چربی سوزی ، کاهش قندخون، کاهش استرس و دفع سموم و موادزائد میشود.

معرفی چند دمنوش مناسب لاغری

1-دمنوش دارچین

  • دارچین از افزایش قندخون جلوگیری میکند.
  • مصرف دارچین سرعت تخلیه معده را کاهش میدهد و موجب احساس سیری میشود.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.