راهنمای والدین برای سال تحصیلی جدید و ثبت نام پایه هفتم

۶۶ بازديد

 

دانش آموزان کلاس هفتم متوسطه اول برای ثبت نام کلاس هشتم و همچنین دریافت کارنامه خود لازم است به سامانه پادا مراجعه نمایند. آدرس سایت پادا به نشانی pada.medu.ir می باشد که طبق اعلام سازمان آموزش و پرورش کشور ، ثبت نام مدارس در تمام پایه های تحصیلی در سال تحصیلی پیش رو ، از طریق این سامانه انجام می گیرد و نیازی به مراجعه حضوری به مدرسه نیست.

در این مطلب راهنمای کامل سامانه پادا ثبت نام کلاس هفتم و هشتم شرح داده خواهد شد. اگر پس از مطالعه این مطلب سوالات بیشتری داشتید ، حتما در بخش نظرات بپرسید تا کامل راهنمایی شوید.

نحوه ثبت نام کلاس هفتم متوسطه اول سایت پادا ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱

ثبت نام مدارس در سال تحصیلی 1400 - 1401 به صورت غیرحضوری و از طریق مراجعه به سایت پادا انجام می پذیرد. دانش آموزان پایه هفتم متوسطه اول با مراجعه به سایت ثبت نام مدارس و ارائه مدارک و اطلاعات لازم در این سامانه ثبت نام می نمایند.

 

با توجه به این که این سامانه به تازگی راه اندازی شده و ممکن است بسیاری از والدین و دانش آموزان کلاس هفتم اطلاعات چندانی از نحوه ثبت نام مدارس از طریق سامانه پادا نداشته باشند، لذا در این بخش به شرح مراحل ثبت نام کلاس هفتم متوسطه اول در سایت پادا می پردازیم.

 

 

راهنمای تصویری نحوه ثبت نام کلاس هفتم متوسطه اول  ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ 

 

 

ابتدای آدرس اینترنتی سایت پادا که pada.medu.ir می باشد را در مرورگر خود وارد کنید.

 

ثبت نام و کارنامه کلاس دوم

 

در صفحه باز شده وارد بخش مورد نظر خود که پیش ثبت نام مدارس می باشد شوید.

 

 

در آخر اطلاعات خواسته شده در هرقسمت را به درستی و با ددقت وارد کرده و روی گزینه ورود کلیک کنید تا بتوانید وارد صفحه ثبت نام مدارس شده و با انتخاب پایه هفتم متوسطه اول اقدام به بارگذاری مدارک ثبت نام دانش آموزان کلاس هفتمی نمایید.

 

زمان دریافت کارنامه پایه دوم ابتدایی از پادا

 

 

مدیران و مسئولین مدارس برای اطلاع از جزئیات ثبت نام و ذخیره اطلاعات تحصیلی دانش آموزی در سامانه سناد متوسطه می توانند به مقاله ارائه شده در این قسمت مراجعه کرده و اطلاعات لازم را دریافت نمایند.

 


زمان دریافت کارنامه کلاس هفتم متوسطه اول سایت پادا ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱

 

کارنامه دانش آموزان پایه هفتم متوسطه اول 1400 نیز مانند سایر پایه های تحصیلی دیگر به صورت غیرحضوری و الکترونیکی دریافت می گردد. طبق اعلام معاونت آموزشی وزارت آموزش و پرورش کشور، کارنامه تحصیلی دانش آموزان پایه هفتم متوسطه اول حدود دو هفته پس از برگزاری آخرین امتحان توسط مسئولین مدارس صادر شده و از طریق سامانه دانش آموزی پادا و به صورت دریافت کارنامه با کدملی در اختیار آنان قرار می گیرد.

مدارک لازم برای ثبت نام پایه هفتم در مدارس مدارس عادی

ثبت نام مدارس دوره اول متوسطه برای پایه هفتم هر ساله از اوایل مرداد ماه آغاز می شود و معمولا تا اواخر تابستان و تا زمانی که ظرفیت مدرسه تکمیل شود ، فرایند ثبت نام ادامه دارد.

دانش آموزان بایستی به همراه یکی از والدین خود همراه با مدارک لازم که به شرح زیر می باشند ، به مدرسه مراجعه و ثبت نام را انجام دهند.

  1. یک عدد پوشه
  2. مدارک تحصیلی دوره ابتدایی
  3. کارنامه قبولی ششم تحصیلی
  4. 6 قطعه عکس 4*3
  5. شناسنامه دانش آموز و کپی از تمام صفحات آن
  6. شناسنامه و کارت ملی والدین و کپی از آن ها
  7. گواهی تطبیق شناسنامه از مدرسه ابتدایی
  8. فیش تلفن ثابت یا فیش برق به نام پدر یا مادر
  9. شناسنامه سلامت دانش آموز
  10. فتوکپی حکم کارگزینی پدر و مادر  فرهنگی
  11. کتاب های درسی پایه هفتم 1400 - 1401 شامل کتاب آموزش قرآن ، علوم تجربی ، نگارش فارسی ، ریاضی ، فارسی ، هدیه های آسمان ، مطالعات اجتماعی و . . . هستش که دانش آموزا باید از طریق سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی درخواست دریافت کتاب درسی هفتم رو ثبت کنن .

    اما از اونجایی که چند سالیه که فرایند فروش کتاب درسی هفتم به صورت اینترنتی انجام میشه خیلی از اولیا و دانش آموزا نمی دونن که چه جوری باید وارد سایت ثبت نام کتاب درسی بشن و ثبت سفارش کتاب درسی پایه هفتم رو انجام بدن برای همین تو ادامه این مقاله در مورد زمان و نحوه ثبت نام کتاب درسی پایه هفتم ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ توضیح دادیم . با ما همراه باشین !

     


    زمان ثبت نام کتاب درسی هفتم ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱

    سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بعد از راه اندازی این سامانه هر سال طبق یک جدول زمانبندی ، زمان ثبت نام کتاب درسی رو اعلام می کنه . والدین برای ثبت نام کتاب درسی هفتم که شامل ادبیات فارسی ، زبان انگلیسی، دین و زندگی ، عربی ، ریاضی و . . . میشه می تونن در تاریخ اعلام شده وارد سایت ثبت نام بشن و ثبت سفارش کتاب درسی هفتم رو انجام بدن .

    طبق آخرین اخبار ثبت نام کتاب درسی هفتم ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱​ که شامل کتاب آموزش قرآن ، علوم تجربی ، نگارش فارسی ، ریاضی، مطالعات ، فرهنگ و هنر و فارسی میشه از تاریخ تیر ماه شروع میشه و متقاضیا فرصت دارن تا تاریخ 9 شهریور ماه وارد سایت ثبت نام بشن و ثبت سفارش کتاب های درسی هفتم رو انجام بدن .

     

    به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ دستورالعمل ثبت‌نام دانش آموزان برای سال تحصیلی 1400-1401 اعلام شد.

    در این دستورالعمل نکاتی ارائه شده که بدین شرح است:

    1. رعایت اصل تکریم، کرامت انسانی و حفظ احترام والدین و فرزندان آنان طی فرایند ثبت‌نام

    2. انسجام و هماهنگی در ستاد ثبت‌نام استان به منظور تبیین فرایند ثبت‌نام، مصاحبه‌های خبری و پاسخگویی به ابهامات پیش آمده در رسانه‌ها و اطلاع رسانی در زمینه ثبت‌نام

    3. انتخاب افراد دارای حسن خلق، منعطف، صبور و آگاه به قوانین و مقررات در ستادهای ثبت نام

    4.  انجام ثبت نام به شیوه غیرحضوری از طریق سامانه الکترونیکی http://pada.medu.ir و در صورت ضرورت ثبت نام به شیوه حضوری در مناطق کم برخوردار و فاقد زیرساخت های اینترنتی از طریق سیستم نوبت دهی به منظور پیشگیری از ازدحام خانواده ها و دانش آموزان

    5. معرفی مدارس از نظر موقعیت جغرافیایی، جنسیت، دوره تحصیلی، نوع امکانات از طریق شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد) و پورتال های اطلاع رسانی منطقه‌ای و استانی جهت اطلاع خانواده‌ها و دانش آموزان

    6. تعیین پایگاه‌های سنجش به میزان موردنیاز از طریق ادارات آموزش و پرورش استثنایی و اطلاع رسانی از طریق شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد) و پرتال‌های اطلاع‌رسانی منطقه‌ای و استانی جهت اطلاع خانواده‌ها و دانش آموزان با هماهنگی ستاد ثبت نام.

    7. پیگیری جدی، تلاش و همت مضاعف ستادهای ثبت نام و مدیران مدارس به منظور انجام فرایند ثبت نام لازم التعلیمان گروه سنی 6-11 سال دوره ابتدایی

    8. اهتمام جدی به اجرا و رعایت مفاد دستورالعمل نظارت بر حقوق والدین و دانش آموزان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.