شناخت سه مرحله رشد مو برای درک بهتر عملکرد لیزر مو

۱۴ بازديد

این که لیزر بر روی موهای بدن شما تا چه حد اثر بگذارد به عوامل مختلفی مثل رنگ پوست، رنگ موهای زائد، ضخامت موها، تعداد موها، ناحیه مورد نظر برای لیزر و نوع دستگاهی که با آن لیزر انجام‌‌ می‌دهید بستگی دارد. اکثر کلینیک‌‌های معتبر زیبایی، قبل از انجام لیزر موهای زائد برای مراجعان، در مرکز لیزر در شهر اهواز  یک یا دو جلسه مشاوره با متخصص پوست‌‌ می‌گذارند و در آن همه موارد بالا بررسی‌‌ می‌شود. در آن جلسه مشاوره تخمین زده‌‌ می‌شود که به چند جلسه برای لیزر نیاز است.

تعداد جلسات لیزر موهای زائد در بهترین و مجهزترین کلینیک لیزر موهای زائد با جدیدترین دستگاه های 2021، بین 6 تا 8 جلسه است که در بازه زمانی بین 40 تا 45 روز انجام‌‌ می‌گیرد. اما به طور کلی، لیزر نواحی مثل دست و پا زودتر و لیزر صورت و بیکینی دیرتر به نتیجه‌‌ می‌رسد. دقت داشته باشید که قبل و در حین جلسات لیزر، تنها از ژیلت برای از بین بردن موها استفاده کنید.

عوارض لیزر موی بدن چیست؟

به طور کلی بهتر است قبل از لیزر درمانی، از عوارض لیزر موی بدن آگاه بود. البته به این نکته باید توجه شود که عوارض بوجود آمده معمولا جزئی می باشند و با گذشت زمانی کوتاه از بین خواهند رفت. در صورتی که شخصی در دراز مدت عوارض لیزر موی بدن را تجربه کند، بهتر است با پزشک متخصص راجع به این موضوع مشورت کند. از جمله این عوارض عبارت است از:

  • عوض شدن رنگ پوست

یکی از عوارض لیزر موی بدن، تغییر رنگ پوست در ناحیه که بر روی آن لیزر درمانی انجام شده است، می باشد. این عوض شدن رنگ، برای تیپ ها پوستی مختلف، متفاوت می باشد. یعنی افرادی که دارای پوست روشن تری می باشند، پس از لیزر درمانی، ممکن است ناحیه مورد نظر تیره تر شود. در مقابل افرادی که دارای رنگ پوست تیره ای می باشند، یکی از عوارض لیزر موی بدن، روشن تر شدن پوست در قسمت مورد نظر می باشد.

  • آسیب رسیدن به اجزا صورت

از دیگر عوارض لیزر موی بدن در قسمت صورت، آسیب دیدگی چشم می باشد. به دلیل اینکه دستگاه های لیزر از پرتوهای بسیار قوی استفاده می کنند، هنگام لیزر صورت، بر روی چشم عینک های مخصوص محافظتی قرار می دهند تا از خطرات احتمالی جلوگیری کنند.

  • التهاب و قرمز شدن پوست

طرز کار لیزر به این گونه می باشد که فولیکول های مو را هدف قرار می دهند و باعث تضعیف شدن آن ها می شود. یکی از عوارض لیزر موی بدن ورم کردن و سرخی پوست می باشد که دلیل آن واکنش طبیعی بدن به از بین رفتن فولیکول ها می باشد. البته این موارد طبیعی می باشد و بعد از گذشت مدتی کوتاه از بین می رود.

  • صادقانه بگوییم، در حالی که همه ما پوست صاف و بدون مو را می خواهیم، هیچ کس از سپری کردن وقت خود برای اپیلاسیون، اصلاح و  وکس موها لذت نمی برد. وقت آن رسیده است که بتوانیم برای انجام کاری لذت بخش تر برای خلاصی از موهای زائد بدن خود هزینه کنیم. پس گزینه مناسب برای خلاصی از موهای ناخواسته بدن چیست؟ لیزر موهای زائد یک روش ایمن و مؤثر که باعث رفع دائمی مو می گردد.

    آیا می دانید LASER مخفف “تقویت نور توسط تحریک کردن انتشار تابش” می باشد؟

    لیزر یک وسیله الکترونیکی است که با تقویت فوتون ها با انرژی بیشتر در اثر برخورد با فوتون های دیگر، پرتوی شدید از نور تک رنگ را ایجاد می کند. پرتوهای لیزر می توانند مسافت های گسترده و بدون پراکندگی را طی کنند و انرژی زیادی را به همراه داشته باشند.

    بنظر می رسد این تعریف برای عملکرد لیزر موهای زائد کمی پیچیده شد!

    خوب، در اصل لیزر پرتویی از نور بسیار قوی و بسیار متمرکز تشکیل شده است. لیزرها در طیف گسترده ای از برنامه ها، از صنعت و ارتباطات گرفته تا نقشه برداری استفاده می شوند. لیزر موهای زائد برای لیزرهای مخصوص پزشکی طراحی شده اند که استفاده از آن در پوست انسان بی خطر است.

    شناخت سه مرحله رشد مو برای درک بهتر عملکرد لیزر مو

    برای درک نحوه عملکرد لیزر موهای زائد، لازم است مراحل مختلف رشد مو را درک کنید. مو 3 مرحله مختلف رشد دارد و همه موها به طور هم زمان رشد نمی کنند. به همین دلیل ممکن است بعضی مواقع که یک هفته موم می کنید مو دوباره شروع به رشد می کند. معمولاً این موهای تازه رشد کرده مویی نیست که یک هفته قبل از آن از بدن خود حذف کرده اید، بلکه موهایی از فولیکول دیگر هستند که در مرحله دیگری از رشد قرار داشته اند.

    سه مرحله مختلف رشد مو عبارتند از:

    آناژن – مرحله رشد فعال. در این مرحله، کف فولیکول مو (لامپ)  به درم وصل شده و خون آن از طریق پاپیلای پوستی تامین می گردد.

    کاتاژن – مرحله انتقال. فولیکول مو شروع به مردن می کند و وارد فاز کاتاژن می شود.

    تلوژن – مرحله استراحت. در این مرحله آناژن مو غیرفعال است و موهای وصل شده به راحتی از بین می روند.

    بطور خلاصه و ساده، لیزر موهای زائد با تبدیل نور پرتوی لیزر به گرما کار می کند. نور به رنگدانه (ملانین) در مو جذب می شود. رنگدانه تیره نور را جذب می کند و آن را به گرما تبدیل می کند. سپس گرما بر روی فولیکول های مو تأثیر می گذارد تا از رشد مو جلوگیری کند.

    برای از بین بردن فولیکول مو، لامپ فولیکول مو که در آن خون موها با رشد اکسیژن فراهم می گردد، باید نابود شود و همچنین حذف سلولهای بنیادی که مسئول بازسازی موها هستند نیز باید نابود گردد. برای اینکه بتوانید این کار را انجام دهید به دمای حدود 70 درجه نیازمند می باشید. عملکرد لیزر موهای زائد یک امر بسیار ساده و قابل درک می باشد.

    موهای تیره تر و ضخیم تر، رنگدانه بیشتری را در خود نگه می دارند و باعث جذب نور بیشتری می شوند. به همین دلیل مهم است که موهای خود را قبل از لیزر کردن، موم نکنید و یا آن ها را پاکسازی نکنید، زیرا اگر مو در پوست وجود نداشته باشد، راهی برای درمان لیزر با آن وجود ندارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.