راهنمای بازیابی رمز عبور در سامانه ضمن خدمت فرهنگیان

۳۲ بازديد

فراگیران برای وارد شدن به سامانه ضمن خدمت فرهنگیان باید کد ملی ، کد پرسنلی و رمز عبور را داشته باشند و در صورت فراموشی اطلاعات ، نمی توانند از خدمات سامانه استفاده کرده و وارد دوره های آموزشی شوند. در این مطلب می خواهیم راهنمای بازیابی رمز ضمن خدمت فرهنگیان  ltms را ارائه دهیم.

 

فراموشی رمز ضمن خدمت فرهنگیان

برای بازیابی رمز ضمن خدمت فرهنگیان یا همان نام کاربری و رمز عبور در سامانه ltms لازم است وارد سایت وزارت آموزش و پرورش به نشانی ltms.medu.ir شوید. سپس مطابق تصویر زیر گزینه “فراموش کردن رمز فراگیران” را انتخاب کنید.

در مرحله بعد باید یکی از اطلاعات خواسته شده را درج کنید و اطلاعات وارده رو به درستی وارد کرده تا نهایتا بتوانید رمز ورود ltms  را بازیابی کنید.

  • کد پرسنلی + شماره تلفن همراه
  • کد ملی + کد امنیتی

توجه: در صورتی که تمامی مراحل فوق با موفقیت انجام شوند، سامانه کدی را به عنوان “کد رهگیری” صادر می کند که لازم است آن را به منظور ورود مجدد به حساب کاربری خود، نزد خود نگه دارید.

  • در صورتی که فرآیند ثبت نام خود را به انجام رسانده و قصد ویرایش اطلاعات خود را دارید و یا به هر دلیلی می خواهید به حساب کاربری خود دسترسی پیدا کنید، می توانید از بخش “ورود به بخش مدیریت” صفحه نخست سامانه استفاده نمایید. برای این منظور می بایست نام کاربری (کد ملی)، رمز عبور (کد رهگیری) و کد امنیتی مندرج در صفحه را در بخش مربوطه وارد نموده و پس از انتخاب نوع کاربری خود به عنوان فراگیر، کلید “ورود به سامانه” را بفشارید.

نکته اول : کلمه عبور جدید حداقل باید 6 حرف باشد که شامل ترکیبی از حروف انگلیسی بزرگ و کوچک و اعداد

  • نکته دوم : از کد پرسنلی و کد ملی نمی توانید به عنوان کلمه عبور استفاده کنید.

پس از تغییر کلمه عبور یکبار از سایت خارج شوید و این بار با رمز جدید وارد سامانه شوید تا اطمینان حاصل کنید رمز برای سامانه تایید شده است.

همان طور که در بخش اول اشاره کردیم، آموزش فرهنگیان تنها به دوره تحصیل آن ها در دانشگاه محدود نمی شود، بلکه آن ها می بایست پس از جذب در آموزش و پرورش نیز دوره هایی را در راستای بالا بردن کیفیت روند آموزش دانش آموزان و حتی سطح عملی خود، پشت سر بگذارند.

سامانه جامع مدیریت یادگیری و آموزش فرهنگیان به نشانی ltms.medu.ir مختص انجام کلیه امور مرتبط با برگزاری دوره های ضمن خدمت فرهنگیان از جمله ثبت نام متقاضیان طراحی شده است. نکته قابل توجه در رابطه با این سامانه آن است که علاوه بر فرهنگیان شاغل در مدارس دولتی، کادر اداری و آموزشی مدارس غیردولتی نیز می توانند با ثبت اطلاعات خود در سامانه مذکور، در دوره های ضمن خدمت فرهنگیان شرکت نمایند.

 
 

راهنمای ورود به سامانه ضمن خدمت فرهنگیان

تمامی پرسنل اداری و آموزشی مدارس دولتی و غیردولتی می توانند با مراجعه به سامانه ltms.medu.ir و وارد نمودن اطلاعات مورد نیاز، نسبت به ایجاد حساب کاربری خود اقدام نموده و به تکمیل مراحل نام نویسی خود در دوره های آموزشی کوتاه مدت مورد نظر بپردازند. در ادامه نیز راهنمای ثبت نام فراگیران مرحله به مرحله شرح داده شده است.

  • پس از ورود به سامانه جامع مدیریت یادگیری و آموزش فرهنگیان به آدرس ltms.medu.ir، با صفحه زیر رو به رو می شوید که دارای بخش های مختلفی از جمله آزمون های پرسنل، مدیر دوره، پنل موسسات و… می باشد که جهت نام نویسی بایستی بر روی گزینه “ثبت نام متقاضیان مدرس” کلیک کنید.

    در کنار دانشگاه های فرهنگیان که عهده دار امر آموزش در مسیر توانمندسازی معلمان می باشند، وزارت آموزش و پرورش با هدف ارتقا کیفیت آموزش و سطح عملی آموزگاران، دوره هایی را تحت عنوان “دوره ضمن خدمت” برگزار می نماید. این فرآیند که پس از استخدام فرهنگیان با همکاری مرکز برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش انجام می پذیرد، مختص آموزش معاونین پرورشی، دبیران، مدیران، آموزگاران و همچنین هنرآموزان، در دستور کار مراجع مربوطه قرار گرفته است.

    به منظور ثبت نام فرهنگیان در دوره های مذکور، سامانه ای تحت عنوان “سامانه ضمن خدمت فرهنگیان” راه اندازی شده است که داوطلبان می توانند در مدت زمان مقرر با ورود به این سامانه، نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند. در این مقاله قصد داریم علاوه بر معرفی سامانه فوق، نحوه ورود به آن را نیز مورد بررسی قرار دهیم.ثبت نام داوطلبان در دوره های ضمن خدمت فرهنگیان تنها از طریق سامانه مربوطه به آدرس ltms.medu.ir صورت می پذیرد.

    معرفی سامانه ضمن خدمت فرهنگیان

    همان طور که در بخش اول اشاره کردیم، آموزش فرهنگیان تنها به دوره تحصیل آن ها در دانشگاه محدود نمی شود، بلکه آن ها می بایست پس از جذب در آموزش و پرورش نیز دوره هایی را در راستای بالا بردن کیفیت روند آموزش دانش آموزان و حتی سطح عملی خود، پشت سر بگذارند.

    سامانه جامع مدیریت یادگیری و آموزش فرهنگیان به نشانی ltms.medu.ir مختص انجام کلیه امور مرتبط با برگزاری دوره های ضمن خدمت فرهنگیان از جمله ثبت نام متقاضیان طراحی شده است. نکته قابل توجه در رابطه با این سامانه آن است که علاوه بر فرهنگیان شاغل در مدارس دولتی، کادر اداری و آموزشی مدارس غیردولتی نیز می توانند با ثبت اطلاعات خود در سامانه مذکور، در دوره های ضمن خدمت فرهنگیان شرکت نمایند.

    راهنمای ورود به سامانه ضمن خدمت فرهنگیان

    تمامی پرسنل اداری و آموزشی مدارس دولتی و غیردولتی می توانند با مراجعه به سامانه ltms.medu.ir و وارد نمودن اطلاعات مورد نیاز، نسبت به ایجاد حساب کاربری خود اقدام نموده و به تکمیل مراحل نام نویسی خود در دوره های آموزشی کوتاه مدت مورد نظر بپردازند. برای این منظور می توانید از راهنمای زیر کمک بگیرید.

    موارد مورد نیاز برای بازیابی رمز عبور در صورت فراموشی رمز ضمن خدمت فرهنگیان

    دقت داشته باشید که در صورت فراموشی رمز ضمن خدمت فرهنگیان و نیاز به بازیابی آن به چند مورد مهم یعنی شماره تلفن همراه، کد ملی، ایمیل شخصی و کد پرسنلی نیاز مبرمی دارید.

    در نتیجه، قبل از هر گونه اقدامی برای دریافت و بازیابی رمز عبور ضمن خدمت فرهنگیان این موارد مهم را آماده داشته باشید.

     

    راهنمای بازیابی رمز عبور در صورت فراموشی رمز ضمن خدمت فرهنگیان

    بازیابی رمز عبور در صورت فراموشی رمز ضمن خدمت فرهنگیان برای هر یک از افراد و معلمان با طی مراحلی انجام می گیرد.

    در این بخش با ذکر مراحل و راهنمای بازیابی رمز عبور در صورت فراموشی رمز سامانه آموزش ضمن خدمت فرهنگیان و سامانه itms ، در خدمت شما دوستان و همراهان عزیز سایت ایران تحصیل هستیم.

     

روش بازیابی اطلاعات هارد

اگر لپتاپ تان اصطلاحا بوت (boot) نشود، ممکن است نتوانید به لپ تاپ یا داده های ذخیره شده در آن دسترسی پیدا کنید؛ زیرا ممکن است هارد دیسک معیوب یا خراب باشد. اما چه طور می توانید اطلاعات تان را برگردانید؟ در این پست به شما نشان می دهیم که چه طور داده ها را از لپ تاپی که روشن نمی شود بازیابی کنید. Stellar Data Recovery Professional ابزار قدرتمندی است که می توان از آن برای بازیابی اطلاعات رایانه ها یا لپ تاپ هایی که بالا نمی آیند، استفاده کرد.

بسیاری از افراد در پلتفرم های مختلف فناوری سوالات زیادی می پرسند، به طور مثال “لپ تاپم به دلیل معیوب بودن هارد دیسک روشن نمی شود، باید چه کار بکنم؟”. اگر لپ تاپ تان روشن نشود ممکن است هارد دیسک تان خراب یا معیوب باشد. هارد دیسک ممکن است به دلایل منطقی، قطاع یا Sector خراب و یا خرابی درایو کار نکند. این مشکلات می تواند باعث بروز خطا های BSOD یا حتی از کار افتادن کل سیستم شود. اگر هارد دیسک از نظر فیزیکی آسیب ببیند، می تواند باعث خرابی سیستم و از دست رفتن دائمی اطلاعات شود. مهم نیست که در چه شرایطی هستید، ممکن است دسترسی به داده های تان را از دست بدهید.

در این بخش چند تکنیک را معرفی می کنیم که خودتان می توانید انجام بدهید تا فایل ها را از یک لپتاپ یا کامپیوتر شخصی خراب یا غیر قابل بوت بازیابی کنید.

منبع: جالب آموز

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.