آیا کسانی که معلم دیپلمه هستند هم به حقوقشان افزوده میشود؟

۱۵ بازديد

محاسبه طبقه در نظام رتبه بندی معلمان شامل مجموع طبقه بابت مدرک تحصیلی (طبقه ورودی) و سنوات خدمتی به اضافه طبقات تشویقی (جبهه، جانبازی، تشویقی ارزشیابی) به شرح زیر است:

طبقه تحصیلی:  تاثیر  مدرک تحصیلی در رتبه بندی معلمان اینگونه است که : مدرک مرتبط با پست سازمانی طبقه ورودی محاسبه می شود که بابت مدرک تحصیلی سیکل و پایین تر از آن طبقه۲، دیپلم طبقه ۳، فوق دیپلم طبقه ۴، لیسانس طبقه ۵، فوق لیسانس طبقه۶، دکترا طبقه ۷، به این نکته نیز باید توجه داشت که بررسی ارتباط بین پست و مدرک دقیقا در زمان تاریخ اخذ مدرک و پست سازمانی کارمند در همان تاریخ صورت می گیرد.

طبقه سنواتی: اگر مدرک تحصیلی مرتبط با پست سازمانی لیسانس به بالا بود به ازای هر ۴ سال یک طبقه، دیپلم و فوق دیپلم هر ۵ سال و سیکل به پایین هر ۶ سال یک طبقه سنواتی تعلق می گیرد.

طبقه تشویقی (جبهه، جانبازی): به ازای هر ۵ درصد جانبازی و به ازای موارد ایثارگری (جانبازی و جبهه داوطلب) طبق بخشنامه ۲۷۲۷ تا سقف دو طبقه تعلق می گیرد.

مدت سابقه در منطقه محروم  و کمتر توسعه یافته ازسال ۱۳۸۸  نصف می‌گردد یعنی به ازای هر دوسال یک طبقه می‌گیرد.

 به گزارش سایت پاسخ با ما : وزارت آموزش و پرورش موظف شده تا در کنار اعمال آخرین مدرک تحصیلی در رتبه‌بندی معلمان، به صورت دقیق و سریع این احکام مربوط به رتبه‌بندی را اعمال کرده و برای معلمان ارائه کند.

وی با بیان اینکه در هفته جاری در کنار پیگیری رتبه‌بندی معلمان و اجرای دقیق آن، سعی کردیم تا عمده مشکلات استان را نیز پیگیری کنیم، تصریح کرد: از طریق نمایندگان مجلس سعی بر این است تا تأمین قیر رایگان و سهمیه‌ای به صورت حواله انجام شده و طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی در فصل کاری به سرانجام برسد.

 

آیین‌نامه رتبه بندی معلمان با حضور وزیر، معاونان و مدیران‌کل استان‌ها در گردهمایی مشترکی مورد بررسی قرار گرفته است. سخنگوی آموزش و پرورش در این خصوص گفت: امیدواریم طی هفته آینده این آیین‌نامه از سوی وزارتخانه در اختیار هیأت وزیران قرار گیرد.

لایحه رتبه‌بندی معلمان بعد از کش و قوس فراوان بالاخره از مرحله دولت، مجلس و شورای نگهبان عبور کرد و به تصویب نهایی رسید و مقرر شد که آموزش و پرورش، آیین‌نامه اجرایی آن را تهیه و به دولت جهت تصویب ارائه دهد.

 

 

در این مدت بحث‌های متعدد درباره رتبه‌بندی معلمان در محافل مختلف صورت گرفته است که قرار است این رتبه‌بندی به چه شکل و چگونه اجرا شود و آیا آنچه انجام خواهد شد به شکوفایی، خلاقیت و کیفیت آموزشی خواهد انجامید؟

در کانال‌ها و گروه‌های مختلف در فضای مجازی در خصوص آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان، پیش‌نویس‌هایی منتشر می‌شود که البته هیچکدام تأیید نشده است. در یکی از پیش‌نویس‌ها که محل بحث در گروه‌ها نیز شده، درباره مشمولان طرح رتبه‌بندی معلمان آمده است: «افرادی که صرفا رسالت خطیر تعلیم و تربیت دانش آموزان را در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومب بر عهده دارند مانند آموزگار، دبیر، هنرآموز، مربی امور تربیتی، مشاور واحد آموزشی، مراقب سلامت، نیروی توان بخشی مدارس استثنایی، مدیر و معاون واحد آموزشی و تربیتی و طرح طبقه بندی مشاغل معلمان.

وی اضافه کرد: تلاش ما بر این است تا زیرساخت‌های توسعه‌ای در استان به نحوی فراهم آید تا اهالی بتوانند شایسته‌ترین خدمات را دریافت کرده و رضایتمندی آنها به دست آید.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از مسئولان استان خواست از همان ابتدای سال پیگیری‌های لازم را برای جذب منابع ملی به کار گیرند تا زمینه اجرا و تکمیل بخش عظیمی از پروژه‌های عمرانی و زیربنایی فراهم آید.

رتبه بندی معلمان از چه تاریخی اجرایی می‌شود؟

طبق نظر  مجلس و نماینده حقوقی آموزش و پرورش در آیین نامه رتبه بندی معلمان در کسب رتبه ها چهار عامل موثر هستند:

1-مدرک

2-سابقه

3.ضمن خدمت

4-صلاحیت و شایستگی که میانگینی از نمره های ارزشیابی و نظر آموزش مربوطه یعنی ابتدایی و متوسطه است.

دیپلم ۱۰ امتیاز

فوق دیپلم ۱۵

لیسانس ۲۰

فوق لیسانس ۲۵

دکترا 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.