ضرایب دروس کنکور تجربی 99 – 1400

تجربیات زندگی در فضای دیجیتال

ضرایب دروس کنکور تجربی 99 – 1400

۲۹ بازديد

روش
نمونه و داده ها را مطالعه کنید
آزمودنیها شامل گروهی از آزمونهای درسی 2003 در 38 مدرسه پزشکی دولتی در ایران بودند. به دنبال شرکت در کنکور 2003 ، متقاضیان رده بالا مجاز به انتخاب دانشکده های پزشکی مورد علاقه خود ، ضرایب دروس کنکور تجربی 99 – 1400 بر اساس رتبه خود در کنکور بودند. ما این گروه را از ورودی آنها به دانشکده پزشکی از طریق کارآموزی دنبال کردیم. دوره پیگیری از 2003 تا 2009 بود.

پیش بینی متغیر
اطلاعات Preadmission موجود در این مطالعه از پایگاه داده سازمان ملی آزمایش آموزشی (NOET) بازیابی شده و شامل موارد زیر است.

معدل دبیرستان (hsGPA). در این گزارش ، hsGPA میانگین نمرات 3 سال پایانی دوره های دبیرستان را نشان می دهد. ما hsGPA ها را در مطالعه خود گنجاندیم زیرا اخیراً شرایط پذیرش دانشگاه علاوه بر کنکور ، به شامل hsGPA نیز گسترش یافته است [15]. با این حال ، hsGPA در شرایط پذیرش گروهی از دانش آموزان که از داده های آنها در این مطالعه استفاده شده است ، وارد نشده است. حداکثر نمره قابل دستیابی hsGPA 20 است.

نمرات کنکور
فارغ التحصیلان دبیرستان که می خواهند در دانشکده های پزشکی دولتی ثبت نام کنند باید نسخه ای از کنکور را که از 8 زیرشاخه تشکیل شده است بگذرانند: 4 دوره اول دوره های غیر علمی است (زبان فارسی ، زبان عربی ، علوم دینی و یک زبان خارجی - معمولاً انگلیسی) ) و 4 دوره بعدی دوره های علوم (ریاضیات ، زیست شناسی ، فیزیک و شیمی) است. نمرات خام هر زیر بخش با ضرب تعداد پاسخ های صحیح در 3 محاسبه می شود ، سپس تعداد پاسخ های نادرست را کم می کنیم و آخرین ، آن محصول را بر تعداد کل س questionsالات زیربخش تقسیم می کنیم. از آنجا که بین بخشهای یک آزمون با توجه به سطح دشواری تفاوت وجود دارد ، نمرات خام بدست آمده در تمام زیربخشها تنظیم می شود. هنگامی که برای سطح دشواری مربوطه در آزمون تنظیم شد ، هر زیر بخش نمره وزنی دریافت می کند و نمره کل کنکور با جمع کردن نمرات وزن شده در زیربخش ها با استفاده از معادله زیر ایجاد می شود [15]:

Konkoortotalscore = (4 * در + 2 * Ara + 3 * Rel + 2 * For) + 3 * (2 * Mat + 4 * Bio + 2 * Phy + 3 * Che) 44
(یک)
جایی که Per مخفف زبان فارسی ، Ara برای زبان عربی ، Rel برای مطالعات دینی ، For برای زبان خارجی ، Mat برای ریاضیات ، Bio برای زیست شناسی ، Phy برای فیزیک و Che برای شیمی است. همانطور که از معادله مشخص است ، به دروس علوم 3 برابر دروس غیر علمی وزن داده می شود. تمام 8 نمره خام زیرمجموعه (بدون تعدیل) ، کل زیرمجموعه غیر علمی (مجموع 4 نمره خام غیر علمی خام) ، کل زیرمجموعه علوم (مجموع 4 نمره خام علمی خام) و نمره کل کنکور در این مورد استفاده شده است. مطالعه. از نمرات خام استفاده شد تا نتایج مقاله با مطالعات معادل سایر کشورها قابل مقایسه باشد. از نمره کل کنکور نیز در این مطالعه استفاده شد زیرا انتخاب دانشجوی پزشکی بر اساس این متغیر است.

متغیرهای نتیجه
اطلاعات مربوط به عملکرد تحصیلی دانشجویان پزشکی از پایگاه داده وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی (MOHME) جمع آوری شده و به پایگاه داده حاوی اطلاعات قبل از پذیرش آنها اضافه شد. این داده ها شامل موارد زیر بود.

نمرات آزمون جامع علوم پایه (CBSE). CBSE یک آزمون چند گزینه ای متمرکز و سراسری است که در پایان ترم پنجم دانشکده پزشکی برگزار می شود و بر درک و کاربرد زمینه های علوم پایه مرتبط با آموزش پزشکی تمرکز دارد. دانش آموزان برای رفتن به مرحله بالینی باید این معاینه را بگذرانند.

نمرات آزمون جامع پیش از کارورزی (CPIE). CPIE همچنین یک آزمون چند گزینه ای متمرکز و سراسری است که در پایان مرحله بالینی برگزار می شود انتخاب رشته دانشگاه آزاد ورودی بهمن و دانش بالینی دانشجویان پزشکی را ارزیابی می کند. CPIE فقط دانش را آزمایش می کند و جز skills مهارت های بالینی را ندارد. قبولی در این آزمون دانشجوی پزشکی را برای شروع کارآموزی واجد شرایط می کند.

میانگین نمره دانشکده پزشکی (msGPA). معدل های دانشکده پزشکی از تمام دوره های تکمیل شده قبل از کارآموزی محاسبه شده و با توجه به تعداد ساعات دوره وزن می شوند. در مرحله بالینی ، معاینات بیشتر هم مهارت های بالینی و هم دانش بالینی را ارزیابی می کنند. مهارتهای بالینی معمولاً به روشهای مختلف مانند بیماران استاندارد شده ارزیابی می شود.

تحلیل و بررسی
کنکور ، CBSE و CPIE به صورت متمرکز ، امتحانات سراسری هستند و نمرات برای همه دانش آموزان در یک مقیاس یکسان گزارش می شوند. علاوه بر این ، با توجه به برنامه درسی استاندارد برای کلیه دانشکده های پزشکی کشور [16] ، ما msGPA را در سراسر دانشکده ها فرو ریختیم و تجزیه و تحلیل جامع برای کل بدن دانشجویان ملی انجام شد.

برای پاسخ به سوالات مربوط به اعتبار پیش بینی کنکور و hsGPA ، همبستگی بین متغیرهای پیش بینی کننده و معیارهای نتیجه با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون محاسبه شد. به منظور بررسی قدرت پیش بینی ترکیبات مختلف متغیرهای پیش پذیرش ، رگرسیون خطی چندگانه

منبع : https://bmcmededuc.biomedcentral.com/articles/10.1186/1472-6920-12-60
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.