سامانه شاد راهکار کرونایی تحصیل دهه نودی ها

تجربیات زندگی در فضای دیجیتال

سامانه شاد راهکار کرونایی تحصیل دهه نودی ها

۲۵ بازديد

همه آنچه باید درباره شبکه شاد بدانید/ امتحانات حضوری برگزار خواهد شد؟/ آموزش دانلود و نصب شبکه شاد

سامانه شاد بستری برای آموزش مجازی دانش آموزان است. در این سامانه آموزش به صورت آنلاین صورت می‌گیرد و دانش آموزان لازم است در ساعات مقرر، در کلاس‌های مجازی شرکت کنند.  از اواخر اسفندماه سال گذشته با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، مرکز پشتیبان سامانه شاد و سازمان آموزش و پرورش اقدام به راه‌اندازی سامانه‌ای در جهت آموزش مجازی کودکان و نوجوانان کرد تا از این طریق دانش آموزان بتوانند همانند حضور در کلاس‌های مدرسه، از سرویس آموزشی بهره‌مند شوند.

طی سه ماهه سال تحصیلی ۹۸-۹۹ دانش آموزان در سراسر کشور با دسترسی به سامانه شاد، این سال تحصیلی را به پایان رساندند و حالا با شروع سال تحصیلی جدید، با وجود اما و اگرها درباره‌ی برگزاری کلاس‌های حضوری، این سامانه به‌روزرسانی شده و احتمالا تا پایان سال تحصیلی جاری، آموزش از طریق همین سامانه صورت می‌گیرد
شایان ذکر است؛ والدین دانش آموز یا شخص دانش آموز پس از اطلاع از پیام رسان منتخب مدرسه از طریق مدیر یا معلم باید نسخه‌ی جدید پیام ‌رسان را نصب کند و از طریق گزینه‌ی بات شاد با انتخاب نقش «دانش آموز» به لینک shad.medu.ir متصل شده و پس از تکمیل اطلاعات خواسته شده مطابق به کلاس خود در مدرسه وصل شود. دانش‌ آموز بدون پیام‌ رسان نیز از طریق سامانه shad.medu.ir می‌تواند وارد کلاس‌های مدرسه خود شود.

شبکه شاد چیست ؟ شاد خلاصه شده عبارت شبکه آموزشی دانش آموزی است که نرم افزاری برای ارتباط معلمین و دانش آموزان به صورت مجازی می باشد. از اواخر سال 98 که با شیوع بیماری کرونا در کشورمان مواجه هستیم ، سامانه شاد توسط وزارت آموزش و پرورش معرفی شد تا آموزش دانش آموزان به دلیل محدودیت در رفت و آمدها و تعطیلی مدارس عقب نیفتد و بتوانند به صورت مجازی از طریق این برنامه بروز رسانی شاد ، کلاس های درسی را پیگیری کنند. ورود به برنامه شاد هم توسط دانش آموزان و هم توسط معلمان و مدیران باید انجام گیرد و برنامه طوری تنظیم شده است که حضور و غیاب دانش آموزان کاملا تحت کنترل بوده و غیبت های کلاسی همانند غیبت های حضوری ، در نمره دانش آموز محاسبه می شود.

دانش‌آموزان چگونه در شبکه شاد عضو شوند؟

برای نصب شبکه شاد باید به لینکی که در انتهای گزارش آورده شده است مراجعه کرده و آن را بر روی گوشی خود یا والدینتان نصب کنید.

سپس شماره تلفن خود را در اپلیکیشن شاد وارد کنید. دقت کنید که شماره باید بر روی گوشی باشد زیرا شبکه شاد یک کد تایید برای شما ارسال می‌کند که باید آن را در برنامه وارد کنید. پس از آن نام خود را ثبت کنید. دقت کنید این نام برای همه مخاطبین، دوستان و معلمان شما نمایش داده می‌شود.

مرحله بعدی این است که در اپلیکیشن شاد گزینه دانش‌آموز را انتخاب کرده و پس از آن به سایت سامانه‌ دانش‌آموزی هدایت می‌شوید که باید مشخصات دانش‌آموزی خود را جهت احراز هویت وارد کنید. پس از احراز هویت شما در شبکه شاد به عنوان یک دانش‌آموز شناخته شده و در همه گروه‌های کلاسی خود عضو می‌شوید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.