میزان رقابت در کنکور سراسری 1400 چقدر است ؟

تجربیات زندگی در فضای دیجیتال

میزان رقابت در کنکور سراسری 1400 چقدر است ؟

۱۸ بازديد

تعداد شرکت کنندگان کنکور سراسری ۱۴۰۰ و آمار نهایی ثبت نام کنندگان کنکور سراسری ۱۴۰۰ در این مقاله آموزشی ارائه داده شده است. براساس برنامه زمانی پیش بینی شده کنکور سراسری 1400، از نهم تا دوازدهم تیرماه در پنج گروه آزمایشی تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان برگزار خواهد شد. براساس اطلاعیه سازمان سنجش کشور، تمامی سوالات از منابع آموزشی نظام جدید (6-3-3) طراحی خواهد شد. در ادامه این مقاله به یکی از سوالات پرتکرار داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۰ در رابطه با آمار نهایی و تعداد شرکت کنندگان در آزمون سراسری ۱۴۰۰ پاسخ داده ایم.

آمار نهایی داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۰

براساس آخرین آمار گزارش شده یک میلیون ۳۶۶ هزار و ۳۶۹ نفر در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ ثبت‌نام کرده‌اند.

فاطمه زرین آمیزی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: کنکور سراسری هر ساله به منظور پذیرش دانشجو از طریق آزمون در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه‌)، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی‌، دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.

ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰، روز شنبه 16 اسفندماه به پایان رسید. براساس آخرین آمار گزارش شده یک میلیون ۳۶۶ هزار و ۳۶۹ نفر در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ ثبت‌نام کرده‌اند.

تعداد شرکت کنندگان کنکور 1400 تجربی

کنکور تجربی شامل بیش از 590 هزار داوطلب در سهمیه های مناطق و ایثارگری است و در سال گذشته 594 هزار و 259 کارت در این گروه آزمایشی صادر گردیده است و در هر یک از سهمیه ها ، آمار حدودی داوطلبان به صورت زیر است :

  • تعداد داوطلبان سهمیه منطقه یک : حدود 95 هزار داوطلب
  • تعداد داوطلبان سهمیه منطقه دو : حدود 195 هزار داوطلب
  • تعداد داوطلبان سهمیه منطقه سه : حدود 252 هزار داوطلب
  • تعداد داوطلبان سهمیه 25 درصد ایثارگران : حدود 17 هزار داوطلب
  • تعداد داوطلبان سهمیه 5 درصد ایثارگران : حدود 50 هزار داوطلب


https://pasokhbama.com/%D8%AA%D8%B9%D8%AF%D8%A7%D8%AF-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D9%86%DA%A9%D9%88%D8%B1/
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.